Direktlänk till inlägg 16 maj 2015

#16 - Till min BFF

Av justforthehellofit - 16 maj 2015 23:46

Jag vill inte byta ut dig. 

Jag vill att du ska vara min bästa vän.

Men samtidigt så blir det så himla tydligt att du inte prioriterar som du gjorde. Och i viss mån prioriterar väl jag också annorlunda. Mest för att du inte orkar göra roliga saker längre. Allt som för mig är livet har blivit ett projekt för dig. Jag kan inte förstå det. Din senaste personlighets förändring är gräslig "jag festar inte". Vem fan säger så? Du är sjukt rolig att gå ut med och jag vet att du har roligt när vi går ut. Du har inga problem med alkohol, oavsett vad din sambo säger. Jag saknar dig och jag vill att du ska komma tillbaka. Min vanliga, min riktiga bästa vän. 

Nu har jag ju fler människor i mitt liv som fått gå upp och blivit viktigare för mig än va de tidigare var. Dom är jättefina och jag älskar dom också. Men det gör så ont att se dig förvandlas till en bitter, förvirrad, ledsen människa. Du som är så suverän. Du gjorde fel som låg med någon annan än din sambo. Du va otrogen. Det va dumt, men det definerar inte dig. Ändra inte på dig själv i något desperat försök att vara honom till lags och laga det som gick sönder till följd av ditt svek. Jag vet att du ser dig som den "snälla", men det är bara att inse att den här gången va det du som va dum. Du låg inte med den där andra mannen för att du va lycklig i din relation. Du kan hitta på vilka ursäkter du vill, men jag har varit där. Jag har gjort vad du har gjort. Tro mig er relation är dömd. Eller ja, om du är beredd att offra dig själv och dina vänner för en olycklig relation så kan väl relationen tekniskt sätt hålla. Men jag ber dig choose happiness. Choose yourself.


Varför kan man inte prata om sånna här saker med folk? Men vädret, vikt och arbetsvillkor.. Det kan man lägga timmar på att diskutera. Det är ju givande. Det är ju mycket viktigare än lycka. Ingenting är viktigare än lycka. Det är så frustrerande, för jag har ju själv varit i samma situation! Jag dömmer inte henne. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av justforthehellofit - 22 december 2015 01:11

Jag vet att Du inte mår bra. Jag vet att Du periodvis inte ser någon mening med din tillvaro. Att Du tror att Du inte spelar någon roll.   Jag blir arg.  För det är väl klart att Du spelar roll. Vad fan håller Du på med?   Jag blir ar...

Av justforthehellofit - 22 december 2015 00:02

Periodvis så förändras tillvaron alldeles för intensivt. Jag är ju sällan positiv till förändring. Men detta är ju för mycket även för den mest flexibla. Mina kära systrar är kaos. Båda två. Den ena djupt deprimerad och den andra är väl mit...

Av justforthehellofit - 1 oktober 2015 15:10

Idag är jag ledig. Underbart. Bilen är på verkstad och jag är ofrivillig kollektiv-åkare. Så jag håller vilodag fram till fem. Sen får jag ta mig ut och åka tåg. Ska träffa mina systrar för en liten mitt i veckan bio. Det allra sorgligast...

Av justforthehellofit - 30 september 2015 23:29

En strålande dag. Verkligen. På riktigt. Ingen sarkasm. Idag har varit en fantastisk dag. Jobbat i princip hela dagen, med bästa kollegorna bör tilläggas. Många skratt och god stämning. Sen kom min ärkefiende... Nattaren från helvetet...

Av justforthehellofit - 29 september 2015 21:34


Här ligger man nu nerbäddad och nyduschad. Ballkongdörren är öppen och det är så kallt i lägenheten. Äntligen. Höst. Min bästa årstid! Ikväll tog jag mig ut på en joggingtur/promenad. Det var säkert tre månader sedan jag sprang senast. Då sprang jag ...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som lever det ljuva singellivet i en etta. Jag är allt som oftast glad, men jag kan faktiskt bli både arg och ledsen.

Här kan ni läsa om mitt liv eller 'operation; happiness' som jag kallar det.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards