Direktlänk till inlägg 22 december 2015

#99 - Tönt

Av justforthehellofit - 22 december 2015 00:02

Periodvis så förändras tillvaron alldeles för intensivt.

Jag är ju sällan positiv till förändring.

Men detta är ju för mycket även för den mest flexibla.

Mina kära systrar är kaos.

Båda två.

Den ena djupt deprimerad och den andra är väl mitt i någon sorts identitets-kris.

Å så jag...

Som fattat det bästa beslutet i mitt liv å tagit uppehåll från mina räliga studier på obestämd framtid och fått fast tjänst på LSS-boendet som jag jobbat på till å från i fem år. Bästa arbetsplatsen som finns. Det går fan bra för mig. Känns riktigt pissigt. Jag menar, jag är sjukt glad för min tjänst! Men jag är en sån som skäms för min framgång när det finns andra som har det sämre.

Jag är en sån som hade kunnat hamna på gatan bara för att jag inte vill att någon ska känna agg mot mig. Det är pinsamt. Jag borde jämföra mig med de som har det bättre än mig. Jag borde känna typ "kan hon, så kan jag".. Men jag är väl inte lagd så. Jag vill verkligen inte sticka i ögonen på någon. 

I min ungdom ville jag jobba med marknadsföring, jag ville typ bli art director. Men sen läste jag att det var hård konkurrens om jobben. Då släppte jag den drömmen omgående. För jag visste redan då hur det skulle bli.. "Jag behöver inte det jobbet, jag har så jag klarar mig.." Jag är inte lämpad för en sån där äta eller ätas bransch. 


Dom säger att vi prövas i svåra tider, men jag tror att de lätta tiderna är svårast för mig.

Antagligen för att jag alltid lyckats ha sönder de lätta tiderna.

Så fort det blivit för bra så har jag sabbat det.

Kanske av ren rädsla att det lyckliga, härliga skulle tas ifrån mig.

Att det på något sätt skulle bli lättare om det va jag som hade kontrollen.


Jag är så satans rädd.

Hela tiden.

Egentligen.


 
 
Isabelle och Lucas

Isabelle och Lucas

22 december 2015 00:50


Hej på dig !!!....

Du är inte Ensam om att ha en kass Relation med dina Syskon kan jag säga dig !!! :-(

jag och min Lillasyster umgås inte och man vill ju bara att allt ska vara som det var förr i tiden när man var Liten typ !!! :-(

// Med vänlig hälsning Isabelle //

http://www.-----l-s-a-b-e-l-l-e-----.bloggagratis.se

justforthehellofit

22 december 2015 01:11

Hej Isabelle!
Jag och mina systrar umgås mycket, periodvis blir det tydligt att det är osunt för oss alla. När man va liten så skulle allt tvunget vara så rättvist. Än idag så ska julklapparna vara värda på öret lika mycket. Men livet är inte rättvist.
Jag tycker väldigt mycket om dem båda två, men dom kan driva mig till vansinne. Å det brukar vara bäst för familjefriden när jag håller mig till screw-up-rollen.. Så att ingen av dom blir avundsjuka eller missunnsamma.
Tråkigt att höra att du å din Lillasyster inte umgås, men det är aldrig för sent?

Med vänlig hälsning
/ justforthehellofit

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av justforthehellofit - 22 december 2015 01:11

Jag vet att Du inte mår bra. Jag vet att Du periodvis inte ser någon mening med din tillvaro. Att Du tror att Du inte spelar någon roll.   Jag blir arg.  För det är väl klart att Du spelar roll. Vad fan håller Du på med?   Jag blir ar...

Av justforthehellofit - 1 oktober 2015 15:10

Idag är jag ledig. Underbart. Bilen är på verkstad och jag är ofrivillig kollektiv-åkare. Så jag håller vilodag fram till fem. Sen får jag ta mig ut och åka tåg. Ska träffa mina systrar för en liten mitt i veckan bio. Det allra sorgligast...

Av justforthehellofit - 30 september 2015 23:29

En strålande dag. Verkligen. På riktigt. Ingen sarkasm. Idag har varit en fantastisk dag. Jobbat i princip hela dagen, med bästa kollegorna bör tilläggas. Många skratt och god stämning. Sen kom min ärkefiende... Nattaren från helvetet...

Av justforthehellofit - 29 september 2015 21:34


Här ligger man nu nerbäddad och nyduschad. Ballkongdörren är öppen och det är så kallt i lägenheten. Äntligen. Höst. Min bästa årstid! Ikväll tog jag mig ut på en joggingtur/promenad. Det var säkert tre månader sedan jag sprang senast. Då sprang jag ...

Av justforthehellofit - 24 september 2015 23:42

Jag vet inte om han gillar mig. Jag vet inte om jag gillar honom. Han får mig att skratta. Å han förstår nog mig rätt bra faktiskt. Jag värdesätter honom, men gillar jag honom? Jag tror att han skrämmer mig. Just för att han förstår mig. ...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som lever det ljuva singellivet i en etta. Jag är allt som oftast glad, men jag kan faktiskt bli både arg och ledsen.

Här kan ni läsa om mitt liv eller 'operation; happiness' som jag kallar det.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards