Direktlänk till inlägg 9 september 2015

#90 - Hög ambition ger känsla av misslyckande

Av justforthehellofit - 9 september 2015 21:39

Jag trivs bäst när jag får sväva lite grann ovanför verkligheten. Jag tycker inte om att bli nerdragen i vardagen. Jag tycker om att nynna mig igenom mina arbetspass. Jag tycker om att inte riktigt veta vad det är för datum, men ändå hålla koll på mina arbetstider givetvis. Jag tycker om att vara lite grann utanför egentligen. Jag tycker inte alls om när fokus ligger på mig. Jag släpper allt "mitt" för vem fan som helst egentligen. "Ska vi ses på en kaffe?" "Absolut. Jag kan städa imorgon." Men imorgon så hittar jag något annat. Mina hushålls-sysslor intresserar mig inte. Jag kan i princip ha hur stökigt som helst utan att det bekommer mig. Varje månad ska jag bli duktig. Betala räkningarna en dag för tidigt. Laga massa mat själv, inte köpa färdigt eller leva på mackor. Jag ska börja baka, det är därför det ligger två jäst-tärningar i min kyl från förra månaden. Jag ska städa och ha rent & fint. Det ska lukta lavendel i mitt hem. Men va fan liksom, det är alldeles för mycket för mig. Det är inte min grej. Jag vill inte. Jag vill typ vara risbonde i Thailand. Detta jävla fyrkantiga samhälle är verkligen ingen plats för mig. Men vad ska man göra då? Det finns typ inget val. Jag hade ju kunnat skaffa husa, men va kan det kosta tro? Om det kostar mindre än tusen kronor i månaden så ska jag fan slå till. Detta är ju ett patetiskt sätt att leva. Jag skulle nästan kunna tänka mig att gå så långt som att säga att jag hatar det. Som Winnerbäck säger, jag får liksom ingen ordning på mitt liv.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av justforthehellofit - 22 december 2015 01:11

Jag vet att Du inte mår bra. Jag vet att Du periodvis inte ser någon mening med din tillvaro. Att Du tror att Du inte spelar någon roll.   Jag blir arg.  För det är väl klart att Du spelar roll. Vad fan håller Du på med?   Jag blir ar...

Av justforthehellofit - 22 december 2015 00:02

Periodvis så förändras tillvaron alldeles för intensivt. Jag är ju sällan positiv till förändring. Men detta är ju för mycket även för den mest flexibla. Mina kära systrar är kaos. Båda två. Den ena djupt deprimerad och den andra är väl mit...

Av justforthehellofit - 1 oktober 2015 15:10

Idag är jag ledig. Underbart. Bilen är på verkstad och jag är ofrivillig kollektiv-åkare. Så jag håller vilodag fram till fem. Sen får jag ta mig ut och åka tåg. Ska träffa mina systrar för en liten mitt i veckan bio. Det allra sorgligast...

Av justforthehellofit - 30 september 2015 23:29

En strålande dag. Verkligen. På riktigt. Ingen sarkasm. Idag har varit en fantastisk dag. Jobbat i princip hela dagen, med bästa kollegorna bör tilläggas. Många skratt och god stämning. Sen kom min ärkefiende... Nattaren från helvetet...

Av justforthehellofit - 29 september 2015 21:34


Här ligger man nu nerbäddad och nyduschad. Ballkongdörren är öppen och det är så kallt i lägenheten. Äntligen. Höst. Min bästa årstid! Ikväll tog jag mig ut på en joggingtur/promenad. Det var säkert tre månader sedan jag sprang senast. Då sprang jag ...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som lever det ljuva singellivet i en etta. Jag är allt som oftast glad, men jag kan faktiskt bli både arg och ledsen.

Här kan ni läsa om mitt liv eller 'operation; happiness' som jag kallar det.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards