Direktlänk till inlägg 24 september 2015

#95 - Inte för nära

Av justforthehellofit - 24 september 2015 23:42

Jag vet inte om han gillar mig.

Jag vet inte om jag gillar honom.

Han får mig att skratta.

Å han förstår nog mig rätt bra faktiskt.

Jag värdesätter honom, men gillar jag honom?

Jag tror att han skrämmer mig.

Just för att han förstår mig.

Han är min vän och vi har aldrig gjort något sexuellt, men jag har bara en sån känsla av att han tycker om mig.

Jag vet inte, det kanske bara är hybris.

Hela världen är troligtvis inte förälskad i mig.

Whatever, drop it.


Igår slog jag till och gjorde något produktivt i mitt nu femton år långa sorgearbete.

Som jag nämnt tidigare så är det inte som att jag är i så djup sorg än idag så att jag inte kan ta mig igenom dagarna. Det är inte som att jag tänker på min pappa varje vaket ögonblick. Men att han fattas mig, det råder det inga tvivel om. Igår så snackade jag och syrran om vår erfarenhet (eller vad man nu ska kalla det..) Hon hade fått någon uppgift i skolan som handlade om hur elevens situation hemma påverkar elevens prestationer i skolan. Då kom vi in på det där med pappa. Efter att vi hade lagt på så kände jag att det va rätt mycket tankar som for runt i huvudet på mig och jag kunde inte riktigt släppa det. Så jag skrev ett brev till pappa. Inget märkvärdigt, det blev en a4 fram och baksida. Handskrivet givetvis. Å jag grät och grät medans jag skrev. Det va rätt skönt faktiskt. Vi kan vara brevvänner, men han kommer aldrig att skriva tillbaka. Jag förlåter honom för det.


Det är de här jag menar..

Det är därför jag håller folk på en armlängds avstånd. För bakom mitt glada, vänliga, arbetsvilliga yttre så finns det en mörker. Eller ja.. Det är så himla svårt att förklara, men det känns som att sorgen och sveket format mig. Sveket är då från mamma som ersatte min fantastiska pappa på under tre månader. Trots mina både muntliga och skriftliga protester. Jag menar inte att jag inte är glad, vänlig och arbetsvillig. Jag menar att jag är allt på samma gång. 

Min syster träffade en gammal barndoms vän för ett par år sedan nu. De åkte hem till hennes föräldrar och åt middag. Hennes mamma tog då lite försiktigt upp det där med vår pappa.. Hon frågade hur vi hade haft det.. Hon berättade att hon många gånger undrat. Min syster berättade, så ärligt man nu kan när det kommer till så känsliga frågor. Hon berättade om mammas nya kille som hon tvunget skulle ha. Om den kvävande tystnaden. Om hur vi aldrig pratade om pappa. Vännens mamma sa då det som hela byn garanterat gick och tänkte då för femton år sedan; "Usch, jag visste inte vad jag skulle göra. Jag undrade ju som sagt hur ni hade det, men ni verkade ju alltid så glada. Så jag tänkte att ni nog hade det bra, trots allt".

Jag förstår att ingen har agerat. För vi höll ihop fint. Men det är detta jag menar.. En människa kan faktiskt vara både ledsen och glad på samma gång. Utan att någon av känslorna är påklistrad.


För övrigt.. Idag va jag hemma hos mamma och hennes kille, jag har hunden där när jag är på jobb, annars vet jag faktiskt inte hur ofta vi hade setts. Antagligen inte särskilt ofta. Hur som helst.. Vi satt och pratade om när jag jobbade för honom och min mamma sa "när vi kom in i bilden". Och menade då att hon och jag jobbat. Jag reagerade blixtsnabbt och högg som en kobra. Hon hade minsann inte jobbat ens en hundradel så mycket som jag. Undrar varför jag blev så uppjagad.. Antagligen för att hon tar mina bedrifter ifrån mig. Antagligen för att hon inte bryr sig om mig. Inte som pappa gjorde. Inte som föräldrar gör. Hon tycker det är roligt när vi lägger fokus på att boosta hennes kille. Som att han inte är tillräckligt boostad. Jag gillar honom. Men det hade ju varit trevligt om min jävla familj nångång kunde ge mig lite fucking cred. Se mig. Mina systrar gör det, men inte mamma. Jag tror inte att hon är kapabel. Hon backade så jävla långt då för femton år sedan att hon helt ärligt inte ser mig som sin dotter.


Booom.

Mickdrop.

Hashtag muntergök.


Nä, men ärligt jag är fucked up. Daddy issues, mommy issuse och trust issues... A whole lot of issues.

Ändå hoppfull.

Det har jag fått från min fars sida av släkten.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av justforthehellofit - 22 december 2015 01:11

Jag vet att Du inte mår bra. Jag vet att Du periodvis inte ser någon mening med din tillvaro. Att Du tror att Du inte spelar någon roll.   Jag blir arg.  För det är väl klart att Du spelar roll. Vad fan håller Du på med?   Jag blir ar...

Av justforthehellofit - 22 december 2015 00:02

Periodvis så förändras tillvaron alldeles för intensivt. Jag är ju sällan positiv till förändring. Men detta är ju för mycket även för den mest flexibla. Mina kära systrar är kaos. Båda två. Den ena djupt deprimerad och den andra är väl mit...

Av justforthehellofit - 1 oktober 2015 15:10

Idag är jag ledig. Underbart. Bilen är på verkstad och jag är ofrivillig kollektiv-åkare. Så jag håller vilodag fram till fem. Sen får jag ta mig ut och åka tåg. Ska träffa mina systrar för en liten mitt i veckan bio. Det allra sorgligast...

Av justforthehellofit - 30 september 2015 23:29

En strålande dag. Verkligen. På riktigt. Ingen sarkasm. Idag har varit en fantastisk dag. Jobbat i princip hela dagen, med bästa kollegorna bör tilläggas. Många skratt och god stämning. Sen kom min ärkefiende... Nattaren från helvetet...

Av justforthehellofit - 29 september 2015 21:34


Här ligger man nu nerbäddad och nyduschad. Ballkongdörren är öppen och det är så kallt i lägenheten. Äntligen. Höst. Min bästa årstid! Ikväll tog jag mig ut på en joggingtur/promenad. Det var säkert tre månader sedan jag sprang senast. Då sprang jag ...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som lever det ljuva singellivet i en etta. Jag är allt som oftast glad, men jag kan faktiskt bli både arg och ledsen.

Här kan ni läsa om mitt liv eller 'operation; happiness' som jag kallar det.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards