Direktlänk till inlägg 8 september 2015

#89 - Slöseri och vänlighet

Av justforthehellofit - 8 september 2015 23:17

Idag har jag varit på Ikea. Det blev fett dyrt. Jag borde inte ha åkt dit. Men, gjort är gjort och möblerna är ihop skruvade så nu finns det ingen återvändo. Jag vet inte varför jag åkte dit från början. Vad skulle jag köpa? Fan asså.. Men, jag hittade en fet tavla som jag verkligen gillar. Sen blev jag en aning galen.. Tankar som "det är din lägenhet, du kan fan ha vilka grejer du vill! Du kan ha det hur flickigt du vill! Passa på!" susade genom mitt huvud. Så jag köpte ett sminkbord, ett riktigt satsigt vinställ och lite blandat krimskrams också. 

När jag sen kom till bilen så uppstod problem.. Hur fan skulle allt få plats? Det är inte som att jag har en liten bil, men den va redan full med annat mög. Så jag fick göra ett antal försök innan jag lyckades få in allt. 

Väl hemma uppstod ju såklart hinder nummer två.. PALLA ASA UPP ALLT DETTA... Men, som singel och självständig så är det inget att böla om. Det är bara att bära. Sparade den tyngsta lådan till sist. Å övervägde att låta den ligga i bilen och ta den imorgon, men hittade någon typ av energireserv och gick ut och hämtade den sista lådan. Tung som ett rent helvete. När jag väl hade fått ett bra grepp om lådan så gick det rätt bra. På vägen från bilen till lägenheten så frågande en främmande kvinna om jag behövde hjälp med lådan. Jag tackade henne för att hon erbjöd sig, men avböjde hjälp. För det va ju inte så långt och jag hade som sagt rätt bra grepp. Men jag blev hemskt glad att hon erbjöd sig. Det gjorde typ hela min dag. Att en främling ser att man kämpar och erbjuder sig att hjälpa en. Kan det ens bli finare än så? Det finns hopp för denna värld.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av justforthehellofit - 22 december 2015 01:11

Jag vet att Du inte mår bra. Jag vet att Du periodvis inte ser någon mening med din tillvaro. Att Du tror att Du inte spelar någon roll.   Jag blir arg.  För det är väl klart att Du spelar roll. Vad fan håller Du på med?   Jag blir ar...

Av justforthehellofit - 22 december 2015 00:02

Periodvis så förändras tillvaron alldeles för intensivt. Jag är ju sällan positiv till förändring. Men detta är ju för mycket även för den mest flexibla. Mina kära systrar är kaos. Båda två. Den ena djupt deprimerad och den andra är väl mit...

Av justforthehellofit - 1 oktober 2015 15:10

Idag är jag ledig. Underbart. Bilen är på verkstad och jag är ofrivillig kollektiv-åkare. Så jag håller vilodag fram till fem. Sen får jag ta mig ut och åka tåg. Ska träffa mina systrar för en liten mitt i veckan bio. Det allra sorgligast...

Av justforthehellofit - 30 september 2015 23:29

En strålande dag. Verkligen. På riktigt. Ingen sarkasm. Idag har varit en fantastisk dag. Jobbat i princip hela dagen, med bästa kollegorna bör tilläggas. Många skratt och god stämning. Sen kom min ärkefiende... Nattaren från helvetet...

Av justforthehellofit - 29 september 2015 21:34


Här ligger man nu nerbäddad och nyduschad. Ballkongdörren är öppen och det är så kallt i lägenheten. Äntligen. Höst. Min bästa årstid! Ikväll tog jag mig ut på en joggingtur/promenad. Det var säkert tre månader sedan jag sprang senast. Då sprang jag ...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som lever det ljuva singellivet i en etta. Jag är allt som oftast glad, men jag kan faktiskt bli både arg och ledsen.

Här kan ni läsa om mitt liv eller 'operation; happiness' som jag kallar det.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards