Alla inlägg den 3 september 2015

Av justforthehellofit - 3 september 2015 01:28

Att ha en människa i sitt liv som förstår en,

det är rikedom för mig.


Men folk nu för tiden ska ju ha lika många följare som Kim Kardashian på Insta innan dom känner sig sedda. Ansiktslösa främligar som tittar på bilder du tagit på dig själv i din ensamhet. Det är lycka det.

Vi är alla olika.

Jag tycker att det är roligare att tramsa runt med mina självfränder än att jämföra mig med Kim Kardashian. Jag gillar henne och det hade varit så grymt att hänga med den familjen. Inte Kanye, han stör mig. Men hennes systrar är ju bara grymma. Men jag har å andra sidan två alldeles egna systrar som också är fantastiska. Mitt liv håller grymt hög kvalitet. Men, det ligger i betraktarens ögon.

Av justforthehellofit - 3 september 2015 00:20

Jag är givetvis ingen expert på området.. Men nu har jag funderat över det här med psykisk ohälsa under kvällen. Det är ju märkligt att det är så himla många som mår dåligt. Det gör mig både irriterad och ledsen. 

Jag menar, "ingen ska behöva må dåligt".. Ett välanvänt uttryck. 

Men, helt ärligt?

Det kan vara det dummaste jag har hört.

Behöva må dåligt?

Jag skulle vilja påstå att vi allihop kommer att må skit någon gång i våra liv.

För livet är både grymt underbart och en fakkin käftsmäll.

Vi kommer alla att ha våra egna demoner att slåss emot under vår tid här på jorden.

Jag har säkert precis lika många demoner som alla andra.

Men det fula med demonerna är att de livnär sig på uppmärksamhet.

Desto mer fokus du lägger på dem, desto större blir dom. 

Tills dom en dag är så stora och starka att de hindrar dig från att komma utanför dörren.

Det är luuuuuuuuuugnt, vi medicinerar det! Å lite mysig terapi på det. Å sjukskrivning på obegränsad framtid.

Helt störd lösning.

Helt stört problem.

Vi mår alla skit. Vi har alla gjort riktigt dumma saker. Saker som vi ångrar. Vi har alla sårat någon. Vi har alla blivit sårade. Vi känner väl alla att vi hade kunnat vara mer än vad vi är. Livet är orättvist.

Men sluta fly, sluta bedöva, när ångesten kommer -låt den bara skölja över dig. Den kommer inte att döda dig. Det är bara obehagligt. 

Vi är alla vackra.

Vi är alla människor.

Respektera dina medmänniskor.

Kärlek till alla.

Never bend your head. Look the world straight in the eye.

Presentation


Hej! Jag är en tjej som lever det ljuva singellivet i en etta. Jag är allt som oftast glad, men jag kan faktiskt bli både arg och ledsen.

Här kan ni läsa om mitt liv eller 'operation; happiness' som jag kallar det.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards