Direktlänk till inlägg 3 juni 2015

#58 - Fb-stalking

Av justforthehellofit - 3 juni 2015 00:51

Jag va ju otrogen mot min första pojkvän. 

Jag letade upp killen som jag va otrogen med på fb härom dagen. 

Jag vet inte varför.

Nyfikenhet. Absolut inte för att ta kontakt med honom!

Den där affären va ju för säkert 6 år sedan.

Men ni anar inte vad jag hittade...

Det va så sorgligt.

Han är kvar på samma skitjobb.

I samma håla.

Med samma tjej.

Å han har samma frisyr (och den va rätt omodern redan för 6 år sedan).


Jag blev helt paff. Där va han på bild efter bild. Himmel, sicken tönt.. Där stod han i fula kläder, mager och med sin töntiga frisyr. Har jag legat med honom? Det har jag, men detta va ju en helt annan kille. För 6 år sedan tränade han som en galning och brydde sig jättemycket om sina kläder. Fast, okej.. Han hade rätt dålig klädstil då också. Han va 25 år då och man hade lätt kunnat smuggla in honom i vilken nionde klass som helst och ingen hade reagerat. 


Så även om jag verkligen ångrar min otrohet så är jag glad att jag inte fastnade i den där hålan, på de där skitjobbet. Men jag borde ju ha avslutat som en vuxen människa. Min otrohet är det enda som faktiskt gett mig panikångest. Fy, fan. Men, det är viktigt att förlåta sig själv. Jag har ju bett om ursäkt till min dåvarande givetvis. Han har gått vidare. Han har barn idag liksom. Det är bara jag som får bära på detta hela mitt liv. För oavsett hur dåligt jag mådde då och oavsett vad som drev mig till att göra det.. Så va det jag som gjorde det. Det va ett val som jag gjorde. Men, jag har aldrig gjort om det. Jag kommer aldrig göra om det. För bara en riktig idiot gör samma misstag två gånger. Å jag minns mycket väl hur dåligt jag mådde. Så vill jag aldrig må igen. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av justforthehellofit - 22 december 2015 01:11

Jag vet att Du inte mår bra. Jag vet att Du periodvis inte ser någon mening med din tillvaro. Att Du tror att Du inte spelar någon roll.   Jag blir arg.  För det är väl klart att Du spelar roll. Vad fan håller Du på med?   Jag blir ar...

Av justforthehellofit - 22 december 2015 00:02

Periodvis så förändras tillvaron alldeles för intensivt. Jag är ju sällan positiv till förändring. Men detta är ju för mycket även för den mest flexibla. Mina kära systrar är kaos. Båda två. Den ena djupt deprimerad och den andra är väl mit...

Av justforthehellofit - 1 oktober 2015 15:10

Idag är jag ledig. Underbart. Bilen är på verkstad och jag är ofrivillig kollektiv-åkare. Så jag håller vilodag fram till fem. Sen får jag ta mig ut och åka tåg. Ska träffa mina systrar för en liten mitt i veckan bio. Det allra sorgligast...

Av justforthehellofit - 30 september 2015 23:29

En strålande dag. Verkligen. På riktigt. Ingen sarkasm. Idag har varit en fantastisk dag. Jobbat i princip hela dagen, med bästa kollegorna bör tilläggas. Många skratt och god stämning. Sen kom min ärkefiende... Nattaren från helvetet...

Av justforthehellofit - 29 september 2015 21:34


Här ligger man nu nerbäddad och nyduschad. Ballkongdörren är öppen och det är så kallt i lägenheten. Äntligen. Höst. Min bästa årstid! Ikväll tog jag mig ut på en joggingtur/promenad. Det var säkert tre månader sedan jag sprang senast. Då sprang jag ...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som lever det ljuva singellivet i en etta. Jag är allt som oftast glad, men jag kan faktiskt bli både arg och ledsen.

Här kan ni läsa om mitt liv eller 'operation; happiness' som jag kallar det.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards